פסיכומטרי הוא חקר מדידות פסיכולוגיות

פסיכומטרי הוא חקר המדידה וההערכה הפסיכולוגית. זה כולל מבחנים לאינטליגנציה, אישיות, תחומי עניין, כישורים, עמדות ויכולות.

על מנת למדוד את רמת האינטליגנציה של האדם בפסיכומטרי, אחת השיטות הנפוצות היא באמצעות מבחן IQ סטנדרטי. מבחנים אלו נועדו למדוד את היכולת השכלית הכוללת של האדם במונחים של יכולת החשיבה וההיגיון שלו. הם יכולים לשמש גם כדי לחזות כמה טוב הם יצליחו בבית הספר או בעבודה.

ה-Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) הוא מבחן פסיכומטרי פופולרי נוסף המודד סוגי אישיות על סמך ארבע דיכוטומיות: מופנמות לעומת מוחצנות; חישה מול אינטואיציה; חשיבה מול תחושה; ושיפוט מול תפיסה.

מחקר זה יתמקד בפסיכומטרי וכיצד הוא משמש בהקשר של גיוס עובדים.

פסיכומטרי מתייחס בדרך כלל לסוג של הערכה שנועדה למדוד תכונות נפשיות, כישורים או מאפייני אישיות. מבחנים פסיכומטריים משמשים בהקשרים רבים, כגון בחירת עובדים, קבלה אקדמית ואבחון קליני.

פסיכומטרי הוא ענף בפסיכולוגיה העוסק במדידה ובלימוד של תופעות פסיכולוגיות, כגון אישיות, אינטליגנציה, כישרון ותחומי עניין.

המונח פסיכומטרי משמש לעתים קרובות לסירוגין עם המונח פסיכומטריה. ניתן להגדיר את האחרון כמדידה של יכולות או תכונות מנטליות. פסיכומטריה היא סוג של הערכה או הערכה המתמקדת במדידת היבטים של התנהגות אנושית שאינם ניתנים לכימות בקלות במספרים.

כדי ללמוד לפסיכומטרי לבד תצטרך ללמוד על סוגים שונים של מבחנים וכיצד הם עובדים. תצטרך גם לדעת על סוגים שונים של הערכות ומה הם מודדים מבחינת אינטליגנציה, אישיות, כישרון ותחומי עניין.

לימודי הפסיכומטרי הם תחום הולך וגדל. פסיכומטרי הוא חקר המדידה הפסיכולוגית. ישנם היבטים רבים ושונים לתחום זה, כמו שימוש בסטטיסטיקה ובשיטות כמותיות, וניתן להשתמש בו במגוון תחומים כמו פסיכולוגיה, כלכלה, שיווק וחינוך. תחום בולט אחד שבו פסיכומטרי מיושם בכבדות הוא בתחום משאבי אנוש. פסיכומטרי משמש כבר עשרות שנים כדי לבדוק מועמדים לעבודה למגוון רחב של תפקידים.

תחום הפסיכומטרי הוא תחום מורכב ומרתק. הוא עוסק במדידת תהליכים נפשיים אנושיים ובפיתוח טכניקות להערכת אישיות.

פסיכומטרי משמש להערכת התאמתם של אנשים לתפקיד או תפקיד מסוים. זה יכול לשמש גם כדי לזהות עובדים פוטנציאליים עם הכישורים, הידע והכישורים הנכונים עבור חברה.

מחקר זה בוחן כיצד משתמשים במבחנים פסיכומטריים בגיוס משאבי אנוש על מנת לגלות האם הם אמינים מספיק ככלי הערכה.

הרעיון של פסיכומטרי אינו חדש. זה קיים כבר הרבה זמן, אבל הוא זוכה לתשומת לב רבה יותר בשנים האחרונות. פסיכומטרי הוא חקר מדידות פסיכולוגיות וניתוח נתונים על אנשים שנאספים למטרות שונות.

פסיכומטרי הוא תחום מחקר העוסק במדידה וניתוח של מאפיינים אנושיים. זהו אחד התחומים החשובים ביותר בפסיכולוגיה. ניתן להשתמש בפסיכומטרי בדרכים שונות כגון להערכת תכונות אישיות, אינטליגנציה, כישרון, תחומי עניין ועוד.

המונח פסיכומטרי מגיע משתי מילים יווניות: נפש שפירושה נשמה או נפש ומטרון שפירושו מידה. פסיכומטריה היא הענף בפסיכופיזיקה העוסק במדידה כמותית של תהליכים או פונקציות נפשיות כגון אינטליגנציה או אישיות.

חקר הפסיכומטרי הוא חקר המדידה הפסיכולוגית וכיצד ניתן להשתמש בה כדי לחזות התנהגות. התחום צמח בסוף המאה ה-19, עם התפתחות מבחני אינטליגנציה.

לימודי הפסיכומטרי עוסקים במדידת אישיותו, האינטליגנציה, היכולות ותכונות פסיכולוגיות אחרות של הפרט. המונח משמש לעתים קרובות שם נרדף לחקר הכישרון והיכולת.

חלק זה עוסק בלימוד לפסיכומטרי בלבד. בחלק זה ניתנת ההגדרה של פסיכומטרי ומוסברת חשיבותה בחברה שלנו.

ניתן להשתמש בפסיכומטרי ליצירת פרופיל לאדם שיכול לשמש מעסיקים או מוסדות חינוך כדי להעריך את התאמתו לתפקיד או לתוכנית מסוימת.

חלק זה דן גם בביצוע מבחנים פסיכומטריים הכוללים גם מבחנים בנייר ועיפרון וגם מבחנים ממוחשבים.

מאמר זה ידון בחקר הפסיכומטרי והשלכותיו על עתיד הנתונים. פסיכומטרי הוא מונח המשמש לתיאור מדידה וניתוח של תכונות פסיכולוגיות. מאמר זה יראה כיצד נעשה שימוש במחקר זה בעבר ולמה הוא יכול לשמש בעתיד.

ההיסטוריה של הפסיכומטרי מתחילה בשנת 1879 כאשר פרנסיס גלטון, מדען אנגלי, פרסם ספר שכותרתו "חקירה על הסגל האנושי והתפתחותו". בספר זה הציג את התיאוריה שלו לפיה אינטליגנציה היא תורשתית וניתנת למדידה (Galton, 1879). הוא גם יצר מבחן המכונה "המבחן המנטלי של Galton-Cattell" אשר נועד למדוד אינטליגנציה (Galton, 1879).

מאמר זה ידון כיצד ניתן להשתמש במבחן פסיכומטרי בדרכים שונות, כולל: חיזוי התנהגות, מיון מועמדים לעבודה, מדידת רמות אינטליגנציה, הערכת תכונות אישיות והבנת סגנונות למידה.

פסיכומטרי הוא ענף בפסיכולוגיה העוסק במדידת תכונות פסיכולוגיות. הוא משמש גם כדי להעריך את האישיות של מישהו.

תחום הפסיכומטרי קיים כבר למעלה מ-100 שנה, אך הוא עדיין לא מובן במלואו ויש הרבה שאלות ללא מענה לגביו.

פסיכומטרי הוא חקר הקשר בין מצבים או תכונות פסיכולוגיות לבין מדידות פסיכופיזיות.

בחלק זה, נדון כיצד ניתן להשתמש בפסיכומטרי ללימודים פסיכולוגיים.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email