מה זה טופס 4

 

טופס 4 או בשמו המלא: "בקשה לחיבור מבנה ראוי לחשמל, מים וטלפון" מהווה את אחד השלבים האחרונים של פרויקט בנייה טרם מאכלסים אותו. מדובר על טופס חשוב מאוד שלא פעם, בכדי לקבל אותו באופן סופי נדרש לא מעט זמן והוא כרוך בלא מעט בירוקרטיה. אם אתם מצויים בשלב בניית בית חדש, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

מהו טופס 4?

טופס 4 עם המרכז לטופס 4 הוא אישור של הועדה המקומית לתכנון ובנייה שהבניין בטוח ומותאם עבור מגורים ושניתן לחבר אותו לתשתיות שונות כגון: חשמל, מים וטלפון. לא מדובר על אישור אכלוס סופי אך מדובר על השלב האחרון לפניו. טופס 4 נדרש לפני אכלוס של כל פרויקט והמטרה העיקרית שלו היא למנוע אכלוס מבנה לא בטוח למגורים או מבנה שנבנה בניגוד להיתר בנייה. עם הזמן, לא מעט עיריות הוסיפו לטופס סעיפים נוספים שאינם נוגעים באופן ישיר לבטיחות המבנה אלא לתכנון העיר, איכות הסביבה ועוד.

תנאים לקבלת טופס 4

בעל היתר בנייה, בין אם מדובר על אדם פרטי או קבלן הוא שאחראי להגשת הטופס כשהיא חתומה על ידי בעל ההיתר, עורך הבקשה להיתר ומודד מוסמך. לטופס מסמכים לא מעט מסמכים:

אישור אדריכל ומודד מוסמך אשר מעידים כי יש התאמה בין התוכניות והיתר הבנייה לבין הבנייה בפועל

אישור של חברת החשמל שהמבנה מוכן לחיבור לרשת החשמל

אישור של תאגיד המים שהמבנה מוכן לחיבור צנרת המים והביוב

אישור שמבנים זמניים פונו מאתר הבנייה

אישור שמערכות הניקוז והאינסטלציה הותקנו בצורה ראויה ועל פי התקן

אישור תקינות מערכת הגז

אישור מכבי אש על עמידות מבנה בתקני אש

אישור בדיקת קונסטרוקטר לאיכות בטון במבנה

אישור מהנדס שמדובר על מבנה ראוי למגורים

אישור מכון התקנים לאטימות מרחבים מוגנים וכן לתקינות מעליות.

כל וועדה מקומית יכולה לדרוש גם אישורים נוספים.

כיצד מקבלים טופס 4?

אישור טופס 4 כאמור הוא תהליך די ארוך ומורכב. הוא דורש ידע וניסיון מקצועי רב ועל כן, אין ספק שבכדי להגיש אותו בצורה יעילה ומהירה, כדאי להיעזר באיש מקצוע המומחה בתחום כגון: חברת הנדסה שמתמחה בתחום או אדריכל. חשוב להתחיל את הטופס מוקדם ככל האפשר ולעבוד על קבלת כלל האישורים הנדרשים וזאת בכדי שהוא יהיה מוכן בזמן. את תהליך קבלת הטופס יש להתחיל לאחר קבל היתר הבנייה על ידי פנייה למחלקת הנדסה של העירייה או הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

כמה זמן לוקח להוציא את הטופס?

הזמן שבין הגשת הטופס והמסמכים הרלוונטיים לבין האישור משתנה בהתאם לוועדה המקומית שאליה מגישים את הטופס ובהתאם למורכבות הפרויקט. פרק הזמן ינוע בין מספר שבועות למספר חודשים. מדובר על פרק זמן רציני לכל הדעות ועל כן, בכדי שהתהליך כולו יתנהל בצורה קלה יותר לפחות עד הגשת הטופס ובכדי שלא תצטרכו לחזור על התהליך בשל מסמך כלשהו ששכחתם או חתימה ששכחתם, כדאי לבחור באנשי מקצוע שיסייעו לכם בתהליך.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email