יהלומי מעבדה אינם יהלומים טבעיים

יהלומי מעבדה פופולריים בזכות איכותם ומחירם המצוינים.

יהלומי מעבדה הם סוג של יהלום מלאכותי שנוצר במעבדות. הם נקראים גם יהלומים "סינטטיים" או "מתורבתים". ליהלומי מעבדה יש את אותן תכונות פיזיקליות, כימיות ואופטיות כמו ליהלומים טבעיים. ההבדל היחיד הוא שאבנים שנוצרו במעבדה מיוצרות על ידי בני אדם בעוד שהאבנים הטבעיות נוצרות באופן טבעי לאורך זמן עמוק באדמה.

המחיר של אבנים שנוצרו במעבדה יכול להיות דומה לדבר האמיתי מכיוון שהן נוצרות בשבריר מהעלות בהשוואה לאבנים טבעיות שלוקח מיליארדי שנים להיווצר באופן טבעי.

יהלומי מעבדה נמכרים במחיר גבוה בהרבה מזה של יהלומים טבעיים.

יהלומי מעבדה נמכרים במחיר גבוה בהרבה מזה של יהלומים טבעיים. יהלומים שגדלו במעבדה או מתורבתים נוצרים במעבדה, עם תהליך זהה ליהלומים טבעיים, אך יש להם השפעה סביבתית נמוכה יותר וניתן לייצר אותם בכל צורה וגודל.

יהלומי מעבדה מיוצרים באופן מלאכותי במעבדות והם בעלי אותם מאפיינים כמו יהלומים טבעיים.

יהלומי מעבדה הם אבנים מלאכותיות בעלות מאפיינים זהים לאלו הטבעיים. הם מיוצרים באופן מלאכותי במעבדות והם נוחים יותר מאשר טבעיים.

הם יכולים לשמש לייצור תכשיטים, למשל, טבעות, שרשראות, עגילים ופריטי תכשיטים אחרים.

יהלומי מעבדה יכולים לשמש לייצור תכשיטים כגון טבעות, שרשראות או עגילים.

יהלומי מעבדה הם יהלומים אשר טופלו בתהליך המשנה את צבעו, הניקיון או תכונותיו האחרות של היהלום. טיפול זה נעשה במעבדה כדי לדמות את התהליכים הטבעיים המתרחשים במהלך יצירת היהלומים. יהלומים שנוצרו במעבדה נקראים לרוב יהלומים סינתטיים.

בחלק זה נעבור על מקרי השימוש בכלי כתיבה בינה מלאכותית וכיצד הם יכולים לעזור לקופירייטרים לעבוד בצורה יעילה יותר.

יהלומי מעבדה הם יהלומים סינתטיים המיוצרים במעבדות.

יהלומים שגדלו במעבדה קיימים כבר זמן מה, אבל הם באמת הגיעו לאור הזרקורים רק בשנים האחרונות.

יהלומים שגדלו במעבדה או סינתטיים נוצרים על ידי תהליך הנקרא שקיעת אדים כימית (CVD). בתהליך זה, מדענים מגדלים יהלום על ידי הצבת אטומי פחמן בתא ואקום וחימוםם עד שהם פולטים פלזמה המופקדת על מצע יהלום.

יהלום שגדל במעבדה הוא סוג של יהלום הגדל במעבדה. יהלומים שגדלו במעבדה ידועים גם כיהלומים מתורבתים, סינתטיים וחיקויים.

ייצור יהלומי מעבדה החל בשנות ה-50 וה-60. החברה הראשונה שייצרה יהלומים שגדלו במעבדה הייתה ג'נרל אלקטריק (GE). GE חיפשה דרך לייצר יהלומים תעשייתיים, שבהם יוכלו להשתמש כדי לחתוך חומרים אחרים כמו פלדה. GE גילתה שזה יהיה זול יותר לגדל יהלומים משלהם מאשר לקנות אותם מספקים חיצוניים.

יהלומים שגדלו במעבדה דומים מאוד ליהלומים ממוקמים טבעיים. הם נראים אותו הדבר, מרגישים אותו דבר ומשקלם זהה ליהלומים ממוקשים טבעיים; עם זאת, יש להם תכונות כימיות שונות מכיוון שהם גדלים במעבדה במקום להיווצר באופן טבעי במשך מיליוני שנים עמוק בתוך קרום כדור הארץ.

עלות היהלום מבוססת על 4 C, שהם קראט, חיתוך, ניקיון וצבע.

קראט: זה מתייחס למשקל היהלום. ככל שליהלום יש משקל רב יותר, כך הוא יהיה יקר יותר.

חיתוך: זה מתייחס לכמה טוב היהלום נחתך ומלוטש. אבן חתוכה היטב תהיה בעלת השתקפות אור בהירה יותר וניצוץ טוב יותר מאבן חתוכה בצורה גרועה.

בהירות: זה מתייחס לכמה פגמים יש ביהלום. ככל שיש פחות פגמים באבן, כך הערך שלה יהיה גבוה יותר.

צבע: זה מתייחס לאופן שבו האור עובר דרך האבן ומקיים אינטראקציה עם פני השטח או הפנים שלה. יהלומים בעלי פחות ניגודיות צבע נחשבים יקרים יותר מאלה בעלי ניגודיות צבע גדולה יותר מכיוון שהם נראים לבנים יותר כאשר מניחים אותם ליד אבנים אחרות או על רקע לבן

יהלומי מעבדה הם יהלומים שנוצרים במעבדה ולא נכרים מהאדמה. הם זולים יותר מיהלומים ממוקשים וניתן לגרום להם להיראות בדיוק כמוהם.

יהלומי מעבדה קיימים כבר יותר מ-25 שנים, אך הם הפכו פופולריים רק לאחרונה. יהלומים שגדלו במעבדה נוצרים על ידי שכפול תנאי היווצרותו הטבעית של יהלום, אשר מושגת על ידי הנחת פיסת יהלום קטנה בסביבה בטמפרטורה גבוהה ובלחץ גבוה.

הסיבה לכך שיהלומי מעבדה לא היו פופולריים עד עכשיו היא בגלל שהם היו יקרים מדי לייצור ונראו שונים מדי מיהלומים שנכרו. אבל עם טכנולוגיה חדשה, הפך קל יותר לגרום ליהלומים שגדלו במעבדה להיראות בדיוק כמו טבעיים, מה שהוביל לעלייה בפופולריות שלהם בקרב הצרכנים.

יהלומי מעבדה נוצרים על ידי האדם. הם עשויים מסימולנט יהלומים, ויש להם אותם מאפיינים פיזיים כמו יהלומים אמיתיים.

יהלומי מעבדה זולים יותר מיהלומים אמיתיים מכיוון שאין להם ערך זהה לאבנים טבעיות. מחיר אבנים מתוצרת מעבדה הוא כ-10% ממחיר האבנים הטבעיות.

יהלומי מעבדה, יהלומים סינתטיים, יהלומים טבעיים, מחירים

יהלומים שגדלו במעבדה הופכים פופולריים יותר ויותר בתעשיית היהלומים. הם נמכרים כעת בשבריר ממחירם של יהלומים טבעיים. הסיבה לכך היא שהם נוצרים במעבדות על ידי יצירה מחדש של התהליך המתרחש עמוק בתוך כדור הארץ ליצירת יהלומים טבעיים.

משמעות הדבר היא שמחירי יהלומים שגדלו במעבדה וטבעיים יהיו במגרש אחיד למשך זמן מה. אבל ככל שהייצור שגדל במעבדה יגדל עם הזמן, פער העלויות ביניהם יגדל.

מחיר יהלומי מעבדה

יהלומי מעבדה אינם מושג חדש. הם קיימים כבר יותר מעשור. ההבדל היחיד הוא שהם נמכרים כעת במחיר הרבה יותר גבוה מבעבר. מחירי יהלומי המעבדה עולים בגלל הביקוש המוגבר ליהלומי מעבדה והנדירות של יהלומים טבעיים.

יהלומי מעבדה נוצרים במעבדה על ידי שימוש באותן טכניקות בהן משתמשים היהלומים בשטח.

יהלומי מעבדה נוצרו כך שלא ניתן להבחין ביהלומים טבעיים. ההבדל היחיד הוא שהם לא נכרים מהאדמה.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email