משכנתא הפוכה: מי השחקנים המשמעותיים בשוק?

בגיל הזהב, יש לבחון את שלל האפשרויות הפיננסיות, כדי להבטיח פרישה נוחה ובטוחה. שחקנים משמעותיים בתעשייה הפיננסית לגיל השלישי שיכולים לספק פתרונות יקרי ערך הם בנקים, חברות ביטוח וירושה עצמית. הצורך בפתרון פיננסי גבר בישראל בשנים האחרונות וצבר פופולריות כאפשרות מעשית עבור קשישים המעוניינים לנצל את ההון העצמי של דירת המגורים שלהם על מנת לממן את מחייתם. במאמר זה נעמיק באפשרויות הללו ונבין כיצד הן יכולות לסייע לבני הגיל השלישי.

 

משכנתא הפוכה: דרך לחופש כלכלי

משכנתאות הפוכות צצו כפתרון מעשי עבור קשישים שבבעלותם דירת מגורים ורוצים להמיר אותו בכסף נזיל מבלי למכור או לעבור דירה.

באפשרות הפיננסית של משכנתא הפוכה, בעלי בתים מקבלים תשלומי הלוואות מהמלווה לפי שווי ביתם ולפי גילם. ההלוואה מוחזרת כאשר בעל הבית עובר דירה, מוכר את הנכס או נפטר. כלי פיננסי זה מאפשר לקשישים להשלים את הכנסתם מהפנסיה, לכסות הוצאות רפואיות או להשקיע בעתידם מבלי לדאוג לתשלומי המשכנתא החודשיים.

 

בנקים

לבנקים תפקיד מכריע בהצעת מגוון רחב של שירותים פיננסיים לאנשים פרטיים, כולל קשישים. הם מספקים אפשרויות שונות כגון חשבונות חיסכון, תעודות פיקדון וחשבונות פרישה שיכולים לעזור להגדלת העושר ולתזרים חודשי גדול. בנוסף, הבנקים מציעים ייעוץ פיננסי, הזדמנויות השקעה ופתרונות מותאמים אישית ללקוח. בבנקים בישראל קיים מוצר של משכנתא פנסיונית, שהוא דומה בעיקרי למשכנתא הפוכה.

 

חברות ביטוח

חברות הביטוח מציעות מגוון מוצרים שנועדו להגן על המבוטחים מפני אירועים בלתי צפויים. בגיל הזהב, חיוני שיהיה כיסוי ביטוח בריאות הולם, ביטוח סיעודי ופוליסות ביטוח חיים כדי להבטיח את רווחה כלכלית. מוצרי הביטוח השונים מספקים אבטחה, שקט נפשי ותמיכה כלכלית במקרה של מצבי חירום רפואיים, צרכי טיפול ארוך טווח וכו'. מרבית חברות הביטוח הם גם חברות פיננסיות, לכן הם מספקות הלוואה של משכנתא הפוכה לאוכלוסייה המבוגרת.

 

ירושה עצמית: מוכרים ונשארים לגור

פתרון פיננסי נוסף, הוא מודל ירושה עצמית. מודל זה מאפשר למכור את בית המגורים של האדם המבוגר מבלי לעזוב את הבית. מחיר המכירה נקבע במשא ומתן בין הצדדים, תוך דגש על היבטים משפטיים שונים שמטרתם לשמור על זכויותיו של המוכר, להמשיך להתגורר בנכס כל חיו, ללא תשלום נוסף.

גיל הזהב

סיכום

לאנשים בגיל השלישי, חשוב לשקול את האפשרויות הפיננסיות השונות כדי להבטיח עתיד נוח ובטוח יותר. בישראל קיימות מספר אפשרויות, ביניהן משכנתא הפוכה ומודל ירושה עצמית.

על ידי הבנת היתרונות של משכנתא הפוכה ושל ירושה עצמית, מינוף המומחיות של הבנקים והבטחת פוליסות הביטוח הנכונות, ניתן לפתוח עולם של הזדמנויות פיננסיות בגיל הזהב. אפשרויות אלו מספקות את האמצעים להשלים את ההכנסה מהפנסיה, להגן על הנכסים ולהבטיח אורח חיים נוח יותר. יש לבחון את האפשרויות הללו בקפידה, להתייעץ עם אנשי מקצוע על מנת לקבל החלטות מושכלות.

גיל הזהב
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email