אימות חתימה נוטריוני – איך ולמה זה חשוב

במהלך החיים, ישנם מקרים בהם אנו נדרשים לאמת את חתימתנו באופן נוטריוני על מסמכים מסוימים. לא באמת אנחנו מבינים במקרים רבים מהו נוטריון ואיך ולמה זה חשוב להשתמש באימות חתימה נוטריוני. אז מהו בעצם אימות חתימה נוטריוני ומתי זה נחוץ? בואו נבין את הנושא בצורה מעמיקה.

 

ראשית, מהו נוטריון?

נוטריון הוא עורך דין מוסמך המורשה לאמת מסמכים, חתימות ולהפיק אישורים. הסמכתו מבוססת על חוק הנוטריונים, והיא כוללת אימות ואישור מסמכים משפטיים שונים. החתימה הנוטריונית מעידה על אמיתות המסמך ועל כך שהאדם החותם עליו הוא באמת האדם שהוא טוען להיות. הנוטריון הוא בעצם העדות האמיתית לבדיקת זהות האדם וחתימתו נותנת את האסמכתא כי אכן האדם הוא אותו האדם המצוין במסמך והחתום עליו.

 

אימות חתימה נוטריוני – במה זה עוזר?

כאשר אנו מבצעים אימות חתימה נוטריוני, אנו בעצם מבקשים מהנוטריון לאשר שהחתימה על המסמך היא אמיתית ושהיא שייכת לאדם המצוין על המסמך. הנוטריון, בתורו, מבצע זיהוי של האדם ומוודא את זהותו לפני שהוא מאשר את החתימה. יש תהליך מאוד מסודר שהנוטריון מבצע על מנת לאמת את האנשים וחתימה על מסמכים ללא אימות החתימה שלו עלולה לפגוע באמינות המסמך עצמו. תפקיד הנוטריון הוא לא רק באימות האנשים אלא גם באימות המסמך עצמו. מה הכוונה אתם שואלים? אימות המסמך כלומר שהוא מאמת שהמסמך עליו חותמים הוא אכן המסמך שאותו אנחנו צריכים לבצע את אימות החתימה עליו. אימות חתימה נוטריוני הוא הכרחי במסמכים רבים ועל כן חשוב לשים לב שאכן מדובר בנוטריון מוסמך.

 

מתי נדרש אימות חתימה נוטריוני?

ישנם מספר מקרים בהם החוק דורש אימות חתימה נוטריוני. לדוגמה, בעת חתימה על הסכם ממון לפני חתונה, או בעת חתימה על צוואה. במקרים אלה, האימות הנוטריוני מבטיח שהמסמך הוא תקף מבחינה משפטית ושהחתימה עליו היא אמיתית. מקרים נוספים יכולים להיות רבים כמו בקשה של משכנתא מהבנק לדוגמא. בעת אנחנו ניגשים לבקש משכנתא מהבנק אנחנו נזקקים לאימות חתימה נוטריוני וזאת על מנת לאמת כי אנחנו באמת האנשים שמעוניינים לקבל את הכספים לשם קבלת ההלוואה. בכל הנושאים הללו אנחנו יכולים להבין את החשיבות וזאת מכיוון שמדובר בכספים גדולים במיוחד שאנחנו מעוניינים לוודא כי יגיעו לידיים הנכונות ולא יגיעו לאנשים הלא נכונים בטעות ועל כן יש להשתמש באמצעי זהירות מסוג זה לדוגמא.

 

לסיכום,

 כאשר אנו נתקלים בצורך לבצע אימות חתימה נוטריוני, חשוב לוודא שהנוטריון אליו אנו פונים הוא מוסמך ורשום ברשומות המתאימות. לאותו האדם קיימת הסמכות לבצע את אימות החתימה הנוטריוני וכמובן לאמת את המסמך בצורה אמיתית ונכונה. חתימה על מסמך המצריך את האימות הנוטריוני מבטיח לנו שהמסמך שחתמנו עליו יתקבל בצורה הנכונה בכל מקום שבו יתקבל.

חתימה נוטריוני

חתימה נוטריוני
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email