מספר טיפים לבחירת מצלמה

אחד הדברים שישפיעו באופן משמעותי על הצילום שלכם הוא בחירת המצלמה. יש כיום סוגים רבים של מצלמות, לכל אחת מהן יכולת משלה להפיק תמונה באיכות מסוימת, ויש להתחשב בפרמטרים רבים כאשר מבצעים את הבחירה, אז איך לבחור מצלמה נכון ומה כדאי לדעת רגע לפני שמבצעים את הבחירה? כדאי להמשיך לקרוא. 

מה התקציב שלך? 

אחת השאלות הראשונות שצריכות לעלות כאשר באים לבחור מצלמה איכותית הוא איזה תקציב עומד לרשותנו. למצלמות יכול להיות טווח מחירים נרחב, החל מכמה מאות שקלים ועד עשרות אלפי שקלים, וכשאנו בוחרים לרכוש מצלמה עלינו לחשוב היטב על השקעה. לדוגמה, אם אדם מעוניין לפתוח עסק לצילום עליו לחשוב על מצלמה איכותית ביותר שתאפשר זאת ומחירה יהיה בהתאם. אפשר לומר שרכישה ראשונה של מצלמה יכולה בהחלט לעמוד בין אלפיים לחמשת אלפים שקלים לצרכים מקצועיים, ובתוך התקציב הזה יש לכלול את המצלמה עצמה, את העדשה, כרטיסי זיכרון, תיק לצילום, פילטר מגן לעדשה וציוד נלווה כמו חצובה וכן הלאה. 

לקנות ממקום איכותי

מי שמעוניין לבחור את המצלמה הנכונה צריך לקבל ייעוץ מקצועי, אך לא פחות חשוב מכך – עליו לקבל אחריות עבור הציוד יקר הערך. כשעולה השאלה איך לבחור מצלמה בצורה נכונה? כדאי לפנות לחנות הצילום המקצועית ולקבל שם שירות עם אחריות מלאה על הציוד. אפשר להתייעץ עם המורכים על עלויות, על שימושים שונים ועל הצרכים שלכם בתור צלמים מקצועיים או חובבים. המוכרים מכירים את כל האפשרויות וידעו לבצע התאמה מדויקת. 

סוגי מצלמות 

ישנם כמה סוגים של מצלמות כאשר מצלמות ה-DSLR הן המוכרות והנפוצות ביותר. מדובר על מצלמה עם יתרונות רבים ובהם מבחר עצום של עדשות וגופים, עינית אופטית וחיי סוללה ארוכים ויש כפתורים ייעודיים נוחים במיוחד. סוג המצלמות השני הכי נפוץ הוא Mirrorless שהתפתח בעשור האחרון עם התקדמות הטכנולוגיה. המצלמה קטנה יותר אך היא עדיין איכותית במיוחד אך חיי הסוללה שלה קצרים יותר ואין בה עינית אלקטרונית, לכן כל צילום שנעשה יראה דרך המסך בלבד. יש כמה מצלמות עם עינית מובנית, ומומלץ לבחור במצלמה בה ניתן להתקין עינית אם אין. עוד שני סוגי מצלמות הוא מצלמות קומפקטיות ומצלמות דמוי SLR והן לא מתאימות לצילום מקצועי, גם לא התחלתי, לכן כשנשאלת השאלה איך לבחור מצלמה מומלץ לכוון לשני הסוגים הראשונים. 

טיפים לבחירת המצלמה

כשאתם ניגשים לקנות מצלמה, תמיד מומלץ לחשוב על השימוש בה, כי לכל מצלמה יהיו יתרונות וחסרונות. בין המותגים המובילים בעולם הצילום ניתן למצוא את סוני, פוג'י, פנסוניק, ניקון וקנון, כאשר מי שקונה מצלמה לצרכים מקצועיים כדאי שיבחר במצלמת DSLR. כדאי לחשוב על כובד המצלמה והקומפקטיות שלה, וכמובן שיש לחשוב גם על איכות התמונה שמתקבלת מהמצלמה. כאשר מחפשים לרכוש מצלמה איכותית כדאי גם לשים לב לאיכות העדשה והאפשרות לרכוש ולהרכיב על המצלמה עדשות נוספות שיסייעו במגוון צילומים נרחב עד כמה שניתן. 

עוד כדאי לדעת שפעמים רבות ההבדל בין מצלמה ותיקה ואיכותית ובין מצלמה חדשה יכול להיות גדול במחיר אך קטן במיוחד מבחינת ביצועים טכנולוגיים. לכן לעיתים קרובות ההמלצה תהיה להשקיע דווקא במצלמות הישנות והאיכותיות יותר.  

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email