איך ניתן להקים עסק מכסף לא שלך?

אנשים רבים שואפים להיות עצמאיים ולהקים עסק מצליח שיפרנס אותם אך לרבים מהם אין את האפשרות הכלכלית להשקיע בעסק משלהם את הסכומים הנדרשים לכך. ישנם עסקים בהם אין צורך להשקיע סכומי כסף גדולים וישנם עסקים שכן, אז כיצד ניתן לפתוח עסק בלי שיהיה לנו הון עצמי? כיצד לוקחים הלוואות לעסקים בצורה משתלמת וממי? כל התשובות בהמשך הכתבה. 

כיצד נוכל להקים עסק בלי תקציב? 

עסק עצמאי משגשג ומצליח הוא חלומם של ישראלים רבים שמעוניינים לחיות באופן עצמאי, להיות אדונים לעצמם, לחיות חיים אחראיים יותר ועם פוטנציאל גבוה יותר לפרנסה. אמנם עסק עצמאי יכול להיות דבר מפחיד, במיוחד בהתחלה, אך אין ספק שאם עושים זאת נכון בעיקר בהתחלה, ניתן ליהנות מגמול כספי נהדר. 

בשלבים ההתחלתיים של הקמת עסק אנשים רבים מתלבטים כיצד לעשות זאת. יש צורך בהשקעה כספית בדרך כלל, לכן אנשים פונים להון עצמי אותו חסכו, למשפחה או ללקיחת משכנתא שנייה על הבית, ולעיתים אנשים בוחרים לחבור לשותפים להם יש הון עצמי שהם יכולים להשקיע ובכך ניתן לצמצם את ההון העצמי אותו כל אחד צריך לשים בעצמו. 

אופציה נוספת היא לקחת הלוואה, כזו שניתן לפרוס לתקופה ארוכה והיא לא תכביד בשלב ההתחלתי מבחינת החזר תשלומים. כמו כן, רצוי לקחת תקופה של גרייס שתאפשר אוויר נוסף בטרם מתחילים להחזיר את התשלומים עבור ההלוואה. 

מתי הלוואה לעסקים תהיה משתלמת? 

קשה לענות על השאלה מתי הלוואות לעסקים הן משתלמות, אך ניתן להתייחס לכמה פרמטרים עיקריים כדי לספק תשובה מסוימת. ראשית, יש לבחון האם ללא ההלוואה לעסק תהיה אפשרות להקימו. שנית, מומלץ לבחון את האפשרות להלוות את הכספים מבני משפחה, אך רצוי לעשות זאת רק כשמדובר על כסף נזיל, וכשיש יכולת וכוונה להחזיר את הכספים, ואלה אמורים להיות מעוגנים בחוזה. הלוואה שניקח לעסק יש להחזיר, ואם כל הבחינות המקדימות של העסק מוכיחות שמדובר על עסק משתלם שיצליח לשגשג ולהכניס סכומים נאים. 

מהיכן ניתן לקבל הלוואות לעסקים? 

שוק התעסוקה של היום כולל לא מעט אנשים שעובדים כעצמאיים במגוון רחב של מקצועות. אנשים רבים הבינו כבר בשלב מוקדם שהחיים העצמאיים אמנם יכולים להיות קשים, אך הם טומנים בחובם לא מעט יתרונות ובהם חופש תעסוקה מוחלט והכנסה גבוהה יותר. לצורך הקמת עסק ניתן לפנות לכמה גורמים ובהם מכרים ובני משפחה שמעוניינים לקחת שותפות בעסק או להציע הלוואה משתלמת מבחינת הריבית, בנקים שמספקים הלוואות לעסקים בסדרי גודל משתנים וחברות אשראי ומימון שמספקות הלוואות קטנות יחסית בגובה של כמה עשרות אלפי שקלים ועד מאה אלף שקלים לכל מטרה, והם מעוניינים לוודא שישנה יכולת החזר כספית בטרם מתן ההלוואה. 

מה כדאי לדעת לפני שמבקשים הלוואה? 

רגע לפני שמבקשים הלוואה בוחנים היטב את השוק, את המתחרים ואת הצורך בשירות הספציפי שאתם מביאים עמכם לתחום. צריכה להיות כדאיות כלכלית לעסק כדי להבטיח את קיומו, אך יותר מזה, אף אחד לא רוצה להקים עסק ולגלות שאין בו צורך ולאבד את כל ההשקעה הכספית והמאמץ להקימו. בטרם מבקשים הלוואות לעסקים בוחנים את השוק לעומק, רצוי באמצעות יועץ מתאים, יש להכין תוכנית עסקית מפורטת הכוללת יעדים ותקציבים, עלויות וספקים, פרסום וסוגי לקוחות ותפוצה. לאחר מכן רצוי לחשוב על התקציב המתאים להלוואה ולקחת בחשבון כל בעיה שעלולה להיקרות בדרך.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email