הלוואה לעסק – באילו מצבים ותנאים צריך לקחת הלוואה?

עולם ההלוואות מחולק, כפי שאנחנו יודעים, לשני מסלולים עיקריים. מסלול אחד מתייחס להלוואות פרטיות, קרי הלוואות שאמורות לשרת אותנו באופן פרטי, בחיינו האישיים, לרכישת דירה, רכב, תשלום עבור לימודים, טיול לחו"ל או מנגד, לטיפול רפואי. מסלול שני מתייחס להלוואות עסקיות המיועדות לבתי עסק לצרכים מקצועיים, עסקיים.

הלוואה היא כלי כלכלי חשוב מאוד שאף בית עסק לא יכול להתפתח בלעדיו לאורך זמן. ייתכן מאוד שבעלי עסקים יוכלו לקיים את העסק שלהם בלי אף פעם לקחת הלוואה, אך סביר להניח שאם הם ירצו להתפתח ולגדול, הרי שהם יהיו חייבים לעשות זאת. בין אם זה בגלל שאין להם את היכולות הכלכליות לעמוד בהוצאות הנדרשות לשם כך, ובין אם זה בגלל שהרבה יותר ישתלם להם לקחת הלוואה מאשר להשתמש בכסף נזיל שעומד לרשותם.

בדומה להלוואות פרטיות, הלוואה לעסק ניתנת על פי הצרכים של הלווה, בהתאם למסלולים ותנאים שונים. אלה נבדלים אחד מהשני במשך תקופת ההחזר, ריביות ובתנאים אחרים. צריך לומר, באופן טבעי ככל שיש לבעל העסק יכולות כלכליות יותר גבוהות, כך סביר להניח שהתנאים שהוא יקבל עבור ההלוואה יהיו טובים יותר מבחינתו.

לשם מה לוקחים הלוואה לעסק?

ישנן סיבות שונות מדוע בעל עסק ירצה לקחת הלוואה. זה תלוי במצב הכלכלי של העסק, בצרכים שלו, במצב השוק, ובעוד שורה ארוכה של דברים שיכולים להשפיע על ההחלטה שלו. כמובן שכל בעל עסק צריך לעשות את השיקולים שלו ולייצר לעצמו תוכנית כלכלית שתאפשר לו להשתמש בכסף בצורה נכונה ובסופו של דבר להחזיר את ההלוואה מבלי להיפגע.

הסיבות לנטילת הלוואה לעסק יכולות להיות, פיתוח העסק בשנתו הראשונה, רכישת מכונות ומכשירים, רכישת ציוד ומלאי, החזר חובות, תשלום עבור הוצאות מיידיות לא צפויות, חדירה עבור שווקים חדשים, רכישת מבנים ונכסים ועוד.

כאמור, כל בעל עסק צריך לעשות את השיקולים שלו האם משתלם לו לקחת הלוואה ובאיזה סדר גודל. הוא צריך לזכור שכל הלוואה תדרוש ממנו עלות נוספת עבור הריביות, מצד שני, תנאי ההחזר יאפשרו לו להשתמש בכסף ואולי לייצר הכנסות נוספות אשר יהפכו את החזר הכסף להרבה יותר פשוט ונוח, בזמן שההוצאה עצמה פחות תורגש.

איך לוקחים הלוואה בצורה נכונה?

כל מי שלוקח הלוואה, חייב לבדוק מה היא כוללת. החל מהשאלה, מה סכום הכסף שהוא יכול לקבל, מה הריבית שהוא אמור לשלם עליה, האם היא קבועה או משתנה, מה תנאי ההחזר של ההלוואה ומה צריך לעשות בשביל לקבל אותה.

אפשר להניח שבעל עסק ותיק עם שם ורזומה, יוכל לקבל הלוואה בתנאים הרבה יותר טובים מאשר בעל עסק חדש שזה עתה פתח אותו. יחד עם זאת, עדיין ישתלם לשניהם לקחת הלוואה בשביל לפתח את העסקים שלהם לכיוונים שונים.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email