שמאי דירות – מה זה?

 

שמאות דירות היא הערכה של שווי הדירות. כאשר אנחנו עוברים לדירה חדשה ורוצים לקנות אותה או כאשר נגרם נזק לדירה שלנו בגלל שריפה אנחנו צריכים להזמין שמאי דירות שיבדוק מה הערך הכספי של הדירה ויעריך זאת בשבילנו ובשביל הביטוח שלנו. הערכת שמאות לבתים היא דבר חשוב מאוד והיא יכולה לאפשר לנו לחסוך הרבה כסף ולהרוויח הרבה יותר כסף אם אנחנו מוכרים את הדירה שלנו או משכירים אותה.

יש הרבה סוגים של שמאים חוץ משמאי דירות כמו למשל שמאי רכב, שמאי תכשיטים או שמאי אמנות. העבודה הבסיסית של כל השמאים היא הערכה כספית של חפץ או רכוש מסוים לשם צרכי מכירה, קנייה או ביטוח. שמאי דירות יכולים לסייע לנו מאוד וחשוב לשכור שמאי מומחה ואיכותי שניתן לסמוך עליו, המרכז לשמאות מקרקעין יענה על הכל השאלות בשורות הבאות.

שמאי דירות – איזה שירותים הוא מספק?

שמאי דירות מספק מגוון רחב מאוד של שירותים. השירותים שהוא מספק כוללים:

  • הערכת שווי דירות למכירה
  • הערכת שווי דירות להשכרה
  • הערכת שווי דירות שנגרם להן נזק משריפה
  • הערכת שווי דירות שנגרם להן נזק משיטפון או הצפה
  • הערכת שווי דירה שעומדת לירושה

בסופו של דבר שירותים אלו יכולים לאפשר לנו לדעת באופן מדויק מה הערך של הדירה שלנו ועד כמה היא איכותית. שירות זה חשוב מאוד כי הוא יכול לסייע לנו להוכיח לחברת הביטוח מה ערך הדירה שלנו ומה ערך תכולת הדירה שלנו.

שמאי דירות – איך הוא יכול לסייע לנו במכירת הדירה שלנו?

שמאי דירות יכול לסייע לנו מאוד במכירת הדירה שלנו. כאשר אנחנו רוצים למכור את הדירה שלנו אנחנו צריכים שתהיה לנו הערכה אובייקטיבית כמה היא שווה מבחינה כספית. ההערכה של שווי הדירה שלנו על ידי שמאי תאפשר לנו לדעת האם אנחנו יכולים למכור את הדירה תמורת סכום כסף גבוה יותר או לא.

שמאי דירות – איך הוא יכול לסייע לנו בקניית דירה?

שמאי דירות יכול לסייע לנו גם בקנייה של דירה. כאשר אנחנו רוצים לקנות דירה אנחנו רוצים לוודא שאנחנו לא קונים חתול בשק. אם אנחנו רוצים להיות בטוחים שאנחנו באמת משלמים לבעלי הדירה את השווי הכספי האמיתי בשוק של הדירה אנחנו יכולים להזמין שמאי שיעריך כמה הדירה שווה. שירות זה יסייע לנו מאוד ויאפשר לנו לשלם מחיר כספי הגיוני ולא מחיר מופקע.

בסופו של דבר שמאי של דירות יכול לסייע לנו מאוד כאשר אנחנו מוכרים או קונים דירה. הוא יכול לסייע לנו גם במקרים בהם אנחנו רוצים לתקן נזק שנגרם לדירה שלנו על חשבון הביטוח שלנו. חברת הביטוח תזמין שמאי מטעמה לבדוק את ערך הדירה שלנו ותכולתה ואז היא תחליט איזה גובה פיצוי כספי היא תביא לנו.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email