רונן מרדכי גרין – ים המוות? הנדל"ן חושב אחרת!

יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין, מסביר למשקיעים וגם לנופשים שבנינו איך ים המלח יכול לשנות את פני הנדל"ן המסחרי בישראל.
האם ים המלח הופך להיות היעד התיירותי המבוקש ביותר במזרח התיכון? ואיך משקיעי נדל"ן מסחרי יוכלו להפוך את המקום הנמוך בעולם לתשואת הנדל"ן הגבוהה ביותר בישראל?

רונן מרדכי גרין: "ים המלח הוא יעד תיירותי חם ומבוקש ע"י נופשים ומשקיעי נדל"ן כאחד"

ים המלח נחשב לפנינה תיירותית כבר שנים רבות, בזמן שיעדים תיירותיים עירוניים כדוגמת אילת או תל-אביב צריכים לעבוד קשה מאוד כדי לשמר את התיירות בקירבם, הסוד התיירותי של ים המלח מתחבא מאחורי המותג הבריאותי שלו.
בתקופת הקורונה הענף התיירותי נפגע בצורה משמעותית, אזור ים המלח הוא הראשון ליצור אי ירוק ומלונות ים המלח היו הראשונים לפתוח את שעריהם בסיום הסגר השלישי.
הביקוש לים המלח ניכר ומלבד נופשים ישראלים רבים גם תיירים מכל העולם מגיעים לחופשת בטן-גב, שמש ובריאות בים המלח.
מתחמי תיירות רבים נפתחים בים המלח, החל ממלון חדש שנפתח רק השנה ועד מתחם הנופש והתיירות בשילוב מלון קפסולות חדשני וראשון מסוגו בישראל.

התחזיות טרם הקורונה הציגו נתוני שיא וצפי חיובי עבור ים המלח, ענף המלונאות מתאושש במהרה וישראל בדרך חזרה להיות יעד תיירותי מבוקש, בטוח בריאותית ומזמין.
יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין, מזכיר למשקיעים השונים את הצורך בבדיקה אל מול האפשרות להשיג תשואות גבוהות: "נדל"ן מורכב המצריך חיפוש ובדיקות מרובות הוא הנדל"ן המסחרי, בחינת האזור היא קריטית ובכל החלטה להשקעה בנדל"ן מסחרי בתחום המלונאות צריכה ייעוץ  עם מומחים, בדיקת התחרות, חישוב תחזיות עתידיות והשגת המימון הנדרש לצורך הוצאה לפועל של השקעות נדל"ן מסחרי. השקעה נכונה יכולה להניב תשואה גבוהה ויציבה עקב ביקושים ברמה גבוהה, במיוחד בים המלח".

רונן מרדכי גרין חושב שהצמיחה התיירותית של ים המלח מושכת אליה משקיעי נדל"ן מסחרי רבים: "התחרות וההתחדשות בים המלח מתגברת כל פעם מחדש, על אף שישראלים ותיירים רבים מגיעים למקום עקב המיתוג הבריאותי שלו, זה לא אומר שהמדינה לא משקיעה באזור ומשקיעים רבים לא מתעלים על עצמם כדי להציג מתחמי תיירות ברמה גבוהה. ההשקעה בים המלח ותחרות המלונות מובילים יותר נופשים, התחזיות מעודדות ואזור ים המלח הופך לאזור חם ומבוקש בקרב נופשים רבים אך גם בקרב משקיעי נדל"ן מסחרי".

איך אפשר להשקיע בנדל"ן מסחרי? רונן מרדכי גרין עם התשובה

השקעה בנכס מסחרי היא לא השקעה רגילה במניות ואף לא ברמת הקושי של השקעה בנכס למגורים,  אין דרך לייפות את תחום ההשקעה בנדל"ן מסחרי: ההיצע נמוך, הבדיקות מרובות, הסיכון גדול, ההון הראשוני לרוב יהיה רב יותר, עליות התחזוקה גבוהות והמיסים גבוהים יותר.
למרות זאת, משקיעים רבים מתעניינים ומשקיעים בסוגים שונים של הנדל"ן המסחרי עקב כדאיות ארוכת הטווח, התשואה הגבוהה והיציבות של הנדל"ן המסחרי.

רונן מרדכי גרין ממליץ להתחיל בהשקעה קטנה בנכס מסחרי ומשם להתקדם: "לא חייבים לקפוץ ישר למים העמוקים, אפשר להתחיל בנכס מסחרי קטן, חנות באזורים תיירותיים, מחסן, מתחם קניות קטן, רכישת נכס מסחרי בינוני או גדול באמצעות קבוצת משקיעים ואפשרויות רבות נוספות".

* הכתבה נכתבה על ידי צוות כותבי התוכן של חברת ניהול מוניטין.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email