סליקה – אשראי זה ההווה והעתיד

אחד השינויים מרחיקי הלכת שהתרחשו במהלך השנים ביחסים שבין בעל עסק/מקצוע – לקוח, בא לידי ביטוי בדרכי תשלום על מוצרים ושירותים. אם בעבר, לקוחות היו משלמים במזומן או אפילו בצ'קים, אזי שכיום התשלום נעשה לרוב באופן שונה.

מרבית האנשים מעדיפים לשלם על מוצרים ושירותים דרך כרטיס אשראי. כשהעסקאות מתבצעות בטלפון או דרך אתרי אינטרנט, אין להם הרבה ברירה שכן זו האופציה היחידה האפשרית לרוב. אך גם כאשר מדובר על עסקאות פרונטאליות, מרבית האנשים מעדיפים לבצע אותן בעזרת כרטיס אשראי. זה הרבה יותר נוח ופשוט מבחינתם וגם מבחינת הצד השני, קרי בעל עסק או בעל מקצוע.

כאשר לקוח ניגש לבצע עסקה באשראי, הוא יכול לעקוב בצורה ברורה ונוחה אחרי כל עסקה שהוא ביצע, הוא יכול לבצע מעקב מסודר אחרי ההוצאות שלו, לדעת מתי וכמה הוא שילם, ואם יש צורך, הוא יכול גם לחלק את התשלומים ולא לשלם הכל בבת אחת. בעל עסק או בעל מקצוע, יכול לנהוג בצורה דומה ולבצע מעקב הרבה יותר מסודר ואחראי על ההכנסות שלו.

לשם כך, הוא צריך להתחבר אל מערכת סליקה. מערכת זו מאפשרת לו לבצע עסקאות באמצעות כרטיסי אשראי. מערכת סליקה קוראת את הכרטיסים, את פרטי הלקוח, מוודא ומאשרת אותם לפני ביצוע העסקה. זו הדרך של בעל העסק לדעת שהפרטים שהוא מקבל מהלקוח נכונים וזו הדרך לאשר לחברת האשראי לקבל את העסקה.

מי צריך מערכת סליקה?

בעיקרון, כל בעל עסק וכל בעל מקצוע, צריכים להתחבר אל מערכת סליקה. בלי חיבור למערכת זו, הם לא יכולים לקבל כרטיסי אשראי ולבצע עסקאות. אם ברצונם לאפשר ללקוחות שלהם לשלם באמצעות כרטיס אשראי ולא רק באמצעות מזומן, אזי שהם חייבים להתחבר למערכת זו.

בעיקרון, מעבר לעובדה שמערכת סליקה מקלה על לקוחות מאחר והיא מאפשרת להם לבצע עסקאות בצורה נוחה וזמינה, בכל עת, הרי שהחיבור למערכת מספק לבעלי עסקים ובעלי מקצוע אפשרות ליהנות מאופציות נוספות שלא היו להן קודם לכן.

למשל, בעל עסק שמתחבר למערכת סליקת אשראי יכול כעת להציע ללקוחות שלנו לבצע עסקאות דרך אפליקציות, דרך אתרי אינטרנט, היכולת שלו להציע מוצרים ושירותים ללקוחות עולה לאין שיעור ופותחת בפניו אופציות שונות וייחודיות.

צריך לקחת בחשבון את השינויים שחלו באופי תשלום מצד הלקוחות. מאחר ויותר אנשים מעדיפים להחזיק רק כרטיס אשראי ולא מחזיקים מזומן באופן זמין, אזי שהם מראש יעדיפו לפנות אל בעלי מקצוע או בעלי עסקים, שמקבלים אשראי ולא מחייבים אותם לבצע עסקאות במזומן. לכן, בעל עסק או בעל מקצוע שלא יתחברו למערכת סליקה, ייאלצו לוותר על לקוחות אלו, דבר שעלול לפגוע בהם מבחינה עסקית.

לכן החיבור למערכת סליקה היא כל כך משמעותית ואסור לוותר עליה, על אף שצריכים לשלם עמלות עבור השימוש בה.

סליקה

סליקה
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email