סוגי צנרת שכיחים בישראל 2023

מבנים רבים נמדדים בהתאם לאיכות התשתיות שמרכיבות אותם. מבנה לא איכותי הוא מבנה שהתשתיות בו באיכות ירודה או לא תוכננו כמו שצריך. מהסיבה הזאת חשוב לחשוב היטב לפני שבוחרים כל פרט כזה או אחר. גם אם נראה לכם שמדובר על פרטים שוליים, תזכרו כי יש להם את החשיבות שלהם. בישראל קיימים מספר סוגי צנרת שכיחים, כאלה שיכולים לשדרג את המבנה שלכם. יועץ אינסטלציה יכול להמליץ לכם על סוג הצנרת שתהיה הכי מתאימה למבנה שבו אתם מתגוררים. עם זאת חשוב שתכירו את כל האופציות הקיימות, כך תדעו כי לא פספסתם אף אחת מהאופציות.

 

צנרת פקסגול

יש כאלה שיגידו כי צנרת פקסגול היא הצנרת הפופולארית בישראל. כמובן שיש לה עוד מתחרות, אך נדמה כי מרבית האינסטלטורים משתמשים בה. העמידות הגבוהה של הצנרת הזאת גורמת לה להיות עדיפה על פני האחרות. בהקשר של אבנית היא דוחה אותה בצורה אפקטיבית מבלי שהיא תהרוס אותה במהרה. התשתית של הצנרת הזאת פועלת על ידי מרכזיה שמסייעת לפיצול הקווים השונים. אם מתעוררת בעיה או תקלה יהיה אפשר להסיר באופן נקודתי את הצינור השחוק. אין צורך לבצע מהלכים גדולים שעלולים להביא איתם אי נוחות רבה.

 

צנרת רב שכבתית

בשונה מצנרת פקסגול, צנרת רב שכבתית היא צנרת שבנויה שכבות על גבי שכבות. אין מרכזיה שמרכזת אליה את כל ההסתעפויות, דבר שמביא תמורה שונה. הצנרת הרב שכבתית ידועה בתור צנרת חזקה למדי, כזאת שתספק את הסחורה גם בלחץ גבוה. ההתקנה של הצנרת הזאת בהשוואה לצנרות אחרות תהיה פשוטה וקלה. גם אינסטלטורים שמסתבכים עם התקנה מסוימת יצליחו להתקין את הצנרת הזאת. בגלל החומרים הייחודיים קל מאוד לזהות נזילה במידה ותתעורר כזאת בעתיד.

צנרת פלדה

בעבר צנרת פלדה הייתה הצנרת העדיפה על מרבית האינסטלטורים בישראל. נכון להיום היוקרה של הצנרת הזאת נעלמה, מצאו חלופות הרבה יותר איכותיות במקומה. אך עדיין יש כאלה ששומרים לה חסד נעורים, לכן חובה לקחת גם אותה בחשבון. הבעיה העיקרית של צנרת מפלדה היא שהבעיות שנוצרות בה הן רבות ומגוונות. תוך זמן קצר תמצאו את עצמכם חוזרים כל הזמן לאותה הנקודה. מנגד העמידות של הצנרת הזאת גבוהה, בכל זאת מדובר על חומר גלם עמיד במיוחד.

 

צנרת נחושת

מי שיצא לו לראות את הצנרת בארה"ב בוודאי הבחין כי במרבית הבתים ישנה צנרת נחושת. בישראל המוניטין של צנרת מנחושת הוא לא גבוה, אך נדמה כי בקרוב תגיע הפריצה. הצנרת לא צוברת אבנית, כמות הבעיות שהיא מביאה איתה תהיה מועטה. אך החסרונות העיקריים הם שהצנרת הזאת מאוד יקרה, לא כולם יכולים להרשות לעצמם לרכוש אותה. מעבר לכך היא לא כל כך קלה להתקנה, נדרש ידע רב על מנת להתקין אותה כמו שצריך.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email