מקררי נוזלים הם סוג של מערכת קירור המשמשת במחשבים ומכשירים אלקטרוניים אחרים

מקררי נוזלים הם מכשירים המשמשים לקירור חומר, בדרך כלל מים. הם משתמשים בנוזל כדי לספוג חום מהחומר ואז משחררים אותו שוב.

לחלק ממקררי הנוזל יש משאבה המשמשת להזרמת הנוזל סביב המכשיר ולחלק אין. צידנית ללא משאבה פועלת לפי כוח הכבידה. משקלו של המצנן דוחף את המים פנימה וזה גורם להם להסתובב למעלה דרך צינור במרכז הצידנית, שם הוא נופל שוב למטה.

מקררי נוזלים הם סוג חדש של מערכת קירור המשמשת לקירור המעבד. הם קיימים כבר זמן מה וכעת הם הופכים פופולריים יותר. מקררי הנוזלים משתמשים בנוזל כתווך להעברת חום ממקום למקום. הם משמשים לעתים קרובות במחשבים שבהם יש כמות גבוהה של חום שנוצר על ידי הרכיבים.

מקררי נוזלים יכולים להיות מורכבים מנחושת, אלומיניום או סגסוגות נחושת-אלומיניום אשר תלויות בסוג של שמן או מים. הנוזל מופץ בדרך כלל דרך צינור שיש עליו סנפירים כך שהוא יכול לפזר את החום לאוויר בקלות ובמהירות יותר.

מצנן נוזלים הוא סוג של מחליף חום המשתמש בנוזל כדי לקרר את האוויר. הנוזל נשאב מצד אחד של המחליף לצד השני, וכשהוא מסתובב הוא לוקח חום מהאוויר ומעביר אותו לנוזל. לאחר מכן, האוויר המקורר נשאב החוצה לחדר, שם הוא מקרר אנשים או חפצים אחרים.

מקררי נוזלים פופולריים באזורים עם טמפרטורות סביבה גבוהות, כמו בהודו ופקיסטן. הם גם פופולריים בבתים מסוימים בצפון אמריקה, אירופה ויפן.

מצנן נוזלי הוא סוג של מזגן המתקרר באמצעות זרימת נוזל קירור נוזלי, בדרך כלל מים או פרופילן גליקול, דרך מחליף חום.

מקררי נוזלים יעילים יותר ממזגנים מכיוון שהם לא דורשים את אותה כמות אנרגיה כדי לקרר את אותה כמות שטח. הסיבה לכך היא שהם רק צריכים ליצור אפקט קירור באידוי על פני השטח של מחליפי החום שלהם, בניגוד לשימוש במאוורר ומדחס כדי לכפות אוויר קר על סנפירי מתכת בתוך מזגן.

למקררי נוזלים יש גם עלויות תפעול נמוכות יותר, מכיוון שהם מפחיתים את הצורך בחשמל ובקירור.

מצנן נוזלים הוא מכשיר המקרר את האוויר בתוך מבנה על ידי שימוש בנוזל כדי לקחת חום מהאוויר. הסוג הנפוץ ביותר של מצנן נוזלים הוא מצנן אידוי.

מקררי נוזלים הם הילדים החדשים בשטח. הם צוברים במהירות פופולריות בשוק בשל היעילות והאפקטיביות שלהם.

מקררי נוזלים פועלים על ידי העברת חום מהמעבד של המחשב לנוזל קירור, אשר נשלח לאחר מכן דרך סדרה של צינורות בתוך המצנן. תהליך זה גורם לנוזל להתאדות ולהפוך לאדי מים, שבתורו סופגים יותר חום מהמעבד ומתקררים שוב לפני שהוא ממוחזר בחזרה דרך הצינורות. מחזור זה נמשך עד שהמחשב שלך מגיע לטמפרטורה הרצויה.

מצנן נוזלים הוא מכשיר שיכול להוריד את הטמפרטורה של חומר על ידי שימוש בנוזל כמדיום העברת החום שלו. שימוש נפוץ במכשירי קירור מסוג זה הוא במיזוג אוויר ובקירור.

השימוש הראשון הידוע בטכנולוגיה היה בשנת 1856, אז הומצאה יצרנית הקרח המלאכותית הראשונה. השימוש הראשון הידוע במקרר נוזלי היה בשנת 1859, כאשר הוא שימש לקירור בירה במפעל לייצור קרח.

מצנן הנוזלים הוא מכשיר המשמש לקירור הטמפרטורה של נוזל. יש לו שני מרכיבים עיקריים, סליל הקירור ומחליף החום. מחליף החום מורכב מצלחות עם רווח ביניהן המאפשר העברת חום מצד אחד לצד אחר. לוחות אלה עשויים בדרך כלל מנחושת או אלומיניום ויש להם שכבת בידוד דקה מלמעלה כדי להגן עליהם מפני קורוזיה. סליל הקירור עשוי גם הוא מלוחות נחושת או אלומיניום, אך הם אינם מבודדים כך שיהיה חילופי אנרגיה בינם לבין הסביבה.

מצנן הנוזל פועל על ידי העברת חום מצד אחד לצד אחר באמצעות זרמי הסעה טבעיים. המים במיכל עוברים דרך הסלילים המתקררים על ידי אוויר שבא איתם במגע, ובכך מורידים את הטמפרטורה שלהם ויוצרים סביבה בה נדרשת פחות אנרגיה לצורכי קירור. תהליך זה יכול להתהפך על ידי הפרחת אוויר חם על סלילים אלו אשר יגרום ליותר מים לזרום דרכם ובכך

מצנן הנוזלים הוא מכשיר המשמש לקירור טמפרטורת האוויר. למכשיר זה יש סליל קירור ומשאבה. המשאבה מזרימה את הנוזל דרך סליל הקירור וזה בתורו מפחית את טמפרטורת האוויר.

מצנן הנוזלים הוא מכשיר המשמש לקירור טמפרטורת האוויר. למכשיר זה יש סליל קירור ומשאבה. המשאבה מזרימה את הנוזל דרך סליל הקירור וזה בתורו מפחית את טמפרטורת האוויר.

מצנן נוזלים הוא סוג של מערכת מיזוג אוויר שבה החום מהאוויר מועבר לנוזל ואז הנוזל מתקרר מחוץ למבנה.

מצננים נוזליים משמשים לעתים קרובות במקומות שאין להם גישה לקירור טבעי או אוורור, כגון מחסנים ומפעלים. הם משמשים גם באזורים שבהם יש צורך בקירור מתמיד, כמו מרכזי נתונים.

ההבדל העיקרי בין מזגן למקרר אידוי הוא שמקררי אידוי משתמשים במים בעוד מזגנים משתמשים בגזי קירור.

מקררי נוזלים הם סוג של מערכת קירור המשתמשת בנוזל כדי להעביר חום ממקום למקום. הנוזל הוא בדרך כלל מים, והוא יכול להיות במחזור או נייח. ישנם סוגים רבים ושונים של מקררי נוזלים, אך כולם משתמשים בתכונות העברת החום של הנוזלים כדי לקרר את סביבתם.

חלק מהסוגים הנפוצים ביותר של מערכות קירור נוזלי הן מערכות מקוררות אוויר, מקוררות מים וקירור שמן. מערכות מקוררות אוויר משתמשות במאווררים כדי להזרים אוויר סביב גוף קירור שהותז במים או בשמן. מערכות מקוררות מים משתמשות בצינורות מלאים במים קרים שהועברו דרך מחליף חום חיצוני על מנת לקחת חום מהמערכת. מערכות מקוררות שמן שואבות שמן דרך צינור ארוך הכרוך סביב המעבד או ה-GPU על מנת להסיר את אנרגיית החום שלו.

מקררי נוזלים הם הדרך היעילה ביותר לשמור על המעבד שלך פועל בטמפרטורה נמוכה. הם מסוגלים לקרר את המעבד עד 50 מעלות צלזיוס. הסיבה לכך היא שיש להם קצב העברת חום גבוה בהרבה מאשר מצנני אוויר. למקררי הנוזלים יש רדיאטור שמתמלא במים והוא עבר קירור בשיטות שונות כמו אוויר או מצנן נוזלים אחר.

מערכות קירור נוזלים מספקות קירור יעיל הרבה יותר ממערכות קירור אוויר, שיכולות להסיר חום מהמעבד רק בכחמישית מקצב מערכת נוזלי. מערכת קירור נוזלים טיפוסית כוללת רדיאטור חיצוני, משאבה להזרמת נוזל דרך הרדיאטור וצינורות המובילים נוזל מהמשאבה אל המעבד ובחזרה.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email