מהי חברה בערבון מוגבל? (חברה בע”מ LLC)

אם אתם מתכננים לבצע פתיחת חברה בע”מ יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת, על יתרונות המס, היקף ההכנסות וכיצד נכון להתנהל.

חברה בערבון מוגבל היא עסק בעל זהות משפטית נפרדת מבעליו. בניגוד לשותפות, בעלי החברה אינם אחראים לחובות החברה. בעלי החברה נקראים חברים או בעלי מניות. חברים אלו יכולים להיות אנשים טבעיים או חברות אחרות.

חברות בערבון מוגבל נוצרות כדי להגן על הנכסים האישיים של חבריה במקרה של פשיטת רגל או פעולות משפטיות אחרות נגד החברה. לחברות בערבון מוגבל יש גם יתרונות מס רבים על פני בעלות יחידה ושותפויות, שאינן מציעות הגנה על הנכסים האישיים של חברים בודדים אם דברים משתבשים במיזמים העסקיים שלהם.

חברות בערבון מוגבל נבחרות לרוב על ידי עסקים קטנים מכיוון שהן מציעות הגנה על נכסים אישיים ללא העלויות והפורמליות הנוספות של ההתאגדות כתאגיד.

 

יתרונות מס של חברה בערבון מוגבל

חברה באחריות מוגבלת (LLC) היא ישות עסקית המספקת אחריות מוגבלת לבעליה. זוהי ישות היברידית בעלת מאפיינים הן של תאגידים והן של שותפויות.

חברת LLC אינה חייבת במסי הכנסה ברמת התאגיד, אך עליה לשלם מסים על רווחים מעצמאיים. ניתן לחייב חברת LLC גם כתאגיד או שותפות, אם תרצה בכך.

חברה בערבון מוגבל, או LLC, היא ישות עסקית שבה הבעלים אינם אחראים באופן אישי לחובות החברה. המשמעות היא שאם החברה פושטת רגל, הנכסים האישיים של הבעלים אינם בסיכון.

בעלים של LLC נהנים מיתרונות מס יותר מאלה של גופים עסקיים אחרים כגון תאגידים. לדוגמה, בעל LLC יכול לנכות את חלקו בהפסדים משותפות או תאגיד S על מס ההכנסה האישי שלו. הם לא צריכים לשלם מיסים על עצמאים והם יכולים גם להימנע ממיסוי כפול על ידי מיסוי רק ברמת הפרט שלהם ולא הן ברמת החברות והן ברמת הפרט.

LLC פטור גם ממס הכנסה פדרלי ברוב המדינות, אך עשוי להיות כפוף למסי מדינה.

חברות בערבון מוגבל הן מבנה עסקי אטרקטיבי מכיוון שהן מציעות אחריות מוגבלת של תאגיד ואת הטבות המס של שותפות. הם משמשים לעתים קרובות על ידי סטארטאפים, עסקים קטנים ופרילנסרים שרוצים להגביל את החשיפה האישית שלהם לתביעות משפטיות או לסוגיות משפטיות אחרות.

אדם שרוצה להקים חברה משלו יכול להקים חברה כל עוד יש לו לפחות שותף אחד.

האדם יכול להיות גם ישות כגון תאגיד, נאמנות או ישות אחרת שאינה אנושית.

הדרישה היחידה היא שחייבים להיות מעורבים לפחות שני אנשים כדי שזה ייחשב כ- LLC.

 

מיסוי ברמת תאגיד

מיסוי הוא חלק מרכזי בעולם התאגידים. מסים נחוצים כדי לייצר הכנסות לממשלה והם גם עוזרים לשמור על אחריות תאגידים. עם זאת, מסים יצרו בעיות רבות בעשורים האחרונים. העלמת מס הפכה פופולרית יותר ככל ששיעורי המס עלו וחברות חיפשו דרכים להימנע מתשלום ככל האפשר.

שלושת סוגי המסים העיקריים הם מס הכנסה, מס שכר ומס רכוש. מס הכנסה הוא אחוז שנשלף לפני רווחים כלשהם ממשכורתו או משכרו של העובד. מיסי שכר נלקחים לפני שהחברה משלמת את משכורתם או שכרם של עובדיה ומסי רכוש נלקחים על כל נכס שנמצא בבעלות החברה כגון בניין משרדים או מפעל.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email