מדריך עבודה בגובה – כל מה שחייבים לדעת בשביל לא להסתכן

 

כל עבודה שמתבצעת בגובה של יותר מ-2 מטרים מוגדרת כעבודה בגובה ודורשת עבודה על פי תקנות בטיחות מחמירות. הן המעסיק והן העובד מחויבים בהכרת הנהלים, עבודה זהירה עם ציוד מגן וקבלת היתר רשמי לעבודה בגובה. בכדי לקבל את כל המידע הדרוש להכשרת עובדים לעבודה שמהווה סיכון כדאי לפנות אל מדריך עבודה בגובה. המדריך הוא איש מקצוע שעבר הסמכה מסודרת שמקנה לו את הזכות להעביר הדרכות. הקפידו לבחור במדריך מקצועי, מסור, אחראי, סבלני ומנוסה. עבודה בגובה היא לא תחום בו תוכלו להרשות לעצמכם להתפשר על פחות מהטוב ביותר.

כיצד מתבצעות הדרכות לעבודה בגובה?

ראשית נדגיש שאת ההדרכה רשאי להעביר רק מדריך עבודה בגובה שעבר את ההסמכה וקיבל היתר מתאים. על התוכן של ההדרכה לכלול את כל המידע הדרוש בתוספת התאמה לקהל היעד. מדריך טוב יודע להתאים את השפה, התוכן, הדוגמאות וההדגמות לתחום העיסוק שלכם. ההתאמה האישית מסייעת לעובדים להתחבר לתוכן, להזדהות עם הדברים ולהבין את הסכנה שמתלווה לכל עבודה בגובה. ההדרכה כוללת שני חלקיים : חלק תיאורטי וחלק מעשי. החלק התיאורטי כולל הצגה של עקרונות בטיחות, נהלים, תקנות ותיאורי מקרה. החלק המעשי מתמקד בהצגת ציוד הבטיחות והתנסות תוך התאמה מקסימלית בין התכנים לבין העבודה שאתם מבצעים. המרכז להדרכות בגובה אסף עבורכם את כל המידע בשורות הבאות.

מה ההבדל בין מדריך מצוין לבין מדריך טוב?

הקפדה על נהלי עבודה בגובה דורשת שיתוף פעולה מלא של העובדים והמנהלים שנמצאים בשטח. מדריך טוב יידע להסביר להם את הסכנות ולעורר בהם תגובה רגשית שתבטיח שאיש מהם לא יעלה על דעתו לבצע עבודות בגובה ללא ציוד בטיחות ולא יאפשר לעובד אחר לעשות זאת. על מדריך עבודה בגובה להיות בעל תכונות של מנהיג. עליו לדעת לשלב בהרצאה עצב, שמחה, גאוות יחידה, אחריות, מסירות וגם צחוק. הרצאה מעניינת היא הרצאה שזוכרים וגם מפנימים.

איך כדאי לתרגל עבודה בגובה?

תרגול מעשי של נהלי הבטיחות חיוני לבטיחות של העובדים ואיתור מוקדם של קשיים. העובדים והמנהלים יתרגלו את השימוש בציוד המגן בסביבת העבודה הטבעית שלהם, וילמדו כך כיצד לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר תוך שימוש בציוד והקפדה על נהלי הבטיחות. מעורבות של מנהלי השטח הכרחית לאיתור של קשיים ומתן מענה לבעיות של העלאת ציוד, עמידה בלוח הזמנים ועוד. התרגול הכרחי ליישום מלא של הנהלים ועבודה על פי התקן.

אלו סכנות קיימות בעבודה בגובה?

  1. חבלה עקב נפילה של אדם
  2. פגיעה באדם שנמצא על הקרקע עקב נפילת עצם
  3. פגיעה ברכוש עקב נפילה של עצם מגובה
  4. פגיעה באדם בעקבות מגע עם תשתיות חשמל
  5. פגיעה ברכוש עקב מגע עם תשתיות חשמל

מדריך עבודה בגובה מלמד אתכם איך לצמצם בצורה משמעותית את הסכנה מבלי לגרוע מאיכות העבודה, תפוקת העבודה, הנוחות ושביעות הרצון של העובדים. עם המדריך הנכון העובדים ישתפו פעולה ויקפידו על כל נהלי הבטיחות.

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email