חיזוק היציבה בגב העליון

זוכרים איך היו מעירים לנו בילדות לשבת ישר? ובכן, כמעט תמיד עמד היגיון מסוים מאחורי העניין. לא בכדי ניתנת תשומת לב גבוהה כל כך לנושא היציבה, היא משפיעה על רמות הכאב שלנו, על הריכוז שלנו בעבודה, על המראה החיצוני שלנו ובמידה רבה גם על הביטחון העצמי. יציבה נכונה, שליטה בפלג גוף עליון וחיזוק השרירים באזור זה יסייעו לנו להשיג ביצועים טובים יותר בספורט, יסייעו לנו להחזיק את גופנו ביציבה שתמנע כאבים לטווח הרחוק וגם ישמרו עלינו מפני פציעות. כיצד? כדאי להמשיך לקרוא.

 

תפקיד היציבה בגב העליון

הגב העליון שלנו מהווה את בסיס התמיכה והיציבה של כל תנועות הגוף. יכולת היציבה שלנו תשפיע על היכולת שלנו לבצע פעולות יומיומיות שונות, אך גם על היכולת שלנו לבצע תנועות במהלך פעילות ספורטיבית.

השרירים בגב העליון נועדו לייצר תמיכה בעמוד השדרה ובאזור הגב העליון השומרים על יציבות הגוף כולו. מסיבה זו בעיקר, מומלץ מאוד לחזק את חלק הגוף הזה, לשפר את היציבה ולמנוע פציעות באזור. כדי לאמן את האזורים הללו באופן נכון יש להתחיל לפני אימון בחימום הכולל תרגילי  חימום השרירים בגב העליון. החימום יסייע לשיפור זרימת הדם לשרירים, הוא יסייע לשפר את גמישות השרירים ויפחית את אותה סכנה מפציעות. יש לבצע תרגילי חיזוק שונים שיבצעו מתיחה של השרירים השונים, כמו כן, מומלץ לשלב באימון גם תרגילים לאימון מערכת הליבה שיוסיפו פן נוסף של חיזוק ותמיכה בגב.

מומלץ לגוון באימון – לבצע תרגילים שונים בסטים קצרים, וכמובן שיש להתמיד באימונים כדי להרגיש את התוצאות בטווח הרחוק.

 

חשיבות תרגול היציבה והאימון התפור על השרירים התומכים בגב העליון

כדי להשיג תוצאות, יש להתאמן, ולשם כך הכנו לכם מספר תרגילים המתאימים לחיזוק שרירים אלה. כמובן שיש להתאמן ולתרגל את היציבה הנכונה גם כן, ואת כל אלו מומלץ לעשות בליווי מאמן או מומחה מהתחום, למשל בתחום פיזיותרפיה לגב וזאת כדי להבטיח שהתרגילים מבוצעים באופן המדויק והנכון ביותר.

הנה כמה דוגמאות לתרגילים מומלצים לחיזוק השרירים בגב העליון שכולם יכולים לעשות בבית:

 

תרגול על כיסא

יושבים על כיסא כשהידיים אוחזות במגבת. יש למתוח את המגבת על הראש תוך פתיחת הידיים לצדדים ואז בחזרה לחלק הקדמי של הגוף. את כל התרגיל מבצעים כאשר מקפידים על גב זקוף.

 

תרגול עם מוט

בתרגיל זה נעשה שימוש במוט עליו ניתן להוסיף משקל. נעמוד מעליו בפיסוק, נכופף מעט את הרגליים ונשען קדימה עד שנוכל לאחוז בו עם הידיים – יש לוודא שהגב ישר. יש להרים את המוט לכיוון הפנים כשהמרפקים עולים לאחור ולא לצדדים.

 

תרגול עם כדור

ניקח את הכדור ונחזיק אותו עם שתי הידיים ונניע את הידיים מעלה ומטה. ניתן לבצע את התרגיל בשלב מאוחר יותר גם באמצעות משקולות.

התרגילים יכולים להתאים לאנשים בכל מצב כושר גופני, אך מומלץ לבצעם לאחר ייעוץ מקצועי, הדרכה והתאמת התרגילים באופן אישי. שימו לב להפסקות מנוחה בין התרגילים והקפידו על תנוחת גוף נכונה בעת ביצועם כדי להבטיח תוצאות מקסימליות ומינימום פציעות.

***המידע הינו כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email