ביטוח חובה – איך תוספת נהג צעיר יכולה להשפיע על המחיר ואיך מפחיתים את ההשפעה על העלויות?

ביטוח חובה, הוא רכיב בפוליסת ביטוח רכב שכל מי שמחזיק ברשותו רכב, פרטי או אחר, חייב לרכוש ולהחזיק ברשותו, אם הוא מעוניין להשתמש בו בצורה חוקית. המדינה מחייבת בעלי רכבים ונהגים להחזיק ביטוח חובה, כך ניתן לכסות נהגים במקרים שהם מעורבים בתאונה, פוגעים בהולכי רגל, נוסעים או אנשים אחרים שאינם מבוטחים וצריכים לקבל טיפול רפואי.

עלויות ביטוח חובה נקבעות על פי מאפיינים שונים. אומנם כל חברה יכולה לקבוע את התמחור בהתאם לרצונה, על פי מגבלות מסוימות שהמדינה קבעה, אך ישנם מאפיינים מסוימים שיכולים להשפיע כך או אחרת על התמחור. בין היתר, מדובר על מאפיינים כגון: ההיסטוריה של הנהג על הכביש, תביעות, שלילות, אמצעי בטיחות המותקנים ברכב ועוד.

אחד המאפיינים החשובים ביותר שיכולים להשפיע על התמחור, הוא הנהג שמשתמש בו. בין היתר, חברת הביטוח בוחנת האם מדובר בנהג ותיק או חדש, נהג מבוגר או צעיר. במידה ומדובר בנהג ותיק ומבוגר, הרי שהתמחור יהיה נמוך מזה של ביטוח חובה לנהג חדש או צעיר.

 

מה קורה כשמדובר בנהג צעיר וחדש?

יש שני מצבים בהם נהג צעיר וחדש יכול להשפיע על התמחור של ביטוח חובה.

מצב אחד, אם מדובר על רכב בו הוא נהג יחיד. במקרה כזה, הצעת המחיר שהוא יקבל תהיה גבוהה מזה של נהג ותיק ומבוגר.

מצב שני, אם מוסיפים לביטוח שם של נהג נוסף, צעיר וחדש. נניח מדובר על רכב משפחתי בו ההורים נהגו עד כה. כעת כשמוסיפים גם נהר צעיר וחדש, אזי שעלויות הביטוח ישתנו בעקבות כך.

ההסבר לכך הוא מאוד פשוט, נהג צעיר וחדש מעלה את הסיכון לתאונות, ולכן חברת הביטוח תדרוש מחיר גבוה יותר עבור הפוליסה. הכלל בביטוח בכל התחומים ובוודאי בתחום של ביטוחי רכב הוא, ככל שהסיכון שהחברה לוקחת גבוה יותר, כך המחיר שישלם הלקוח יהיה גבוה יותר.

לכן, אם הורים מחליטים להוסיף את הילד או הילדה שלהם לפוליסה, דבר שהם מחויבים לעשות אם הם רוצים שיוכלו לנהוג ברכב, הם צריכים לקחת בחשבון שהתמחור יהיה שונה. כל עוד הם נחשבים נהגים חדשים. בעיניי חברות הביטוח, נהג נחשב חדש בשנתיים הראשונות לקבלת הרישיון, והוא ייחשב צעיר עד גיל 24. תהיה לכך השפעה על התמחור של הביטוח.

 

איך אפשר לצמצם את ההשפעה?

הדרך הטובה ביותר לצמצם את ההשפעה על המחיר, היא באמצעות מנגנון השוואות מחירים של חברת Wobi.

האתר שלהם מאפשר לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות, להשוות ביניהן ובסופו של דבר, לבחור פוליסת ביטוח חובה במחיר המשתלם ביותר, למרות התוספת של נהג חדש וצעיר.

ביטוח רכב

ביטוח רכב
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email