איך מאתרים ספק לאבטחת מידע?

הטכנולוגיה של היום והעובדה שעסקים, ארגונים וחברות מתנהלים באמצעים טכנולוגיים מחייבים הגנה מלאה על המידע המועבר בין הצדדים השונים. עסקים קטנים, בינוניים וגדולים זקוקים לאבטחת המידע כיוון שכולם נמצאים במצב פגיע מבחינת סיכוני הרשת השונים, זאת כמובן בהתחשב בעובדה שכולם עושים שימוש בטכנולוגיות גם בתוך הארגון וגם מחוצה לו כאשר הם מספקים שירותים שונים ללקוחותיהם. אז איך מאתרים את הספק המתאים לאבטחת המידע, מה כדאי לדעת לפני שבוחרים אותו ומדוע מומלץ לבחור במיקור חוץ? כל המידע בכתבה שלפניך. 

מהו שירות אבטחת מידע ומה הוא כולל? 

שירות אבטחת מידע הוא שם כולל למגוון רחב של שירותים הכוללים את כל הגיבוי והאבטחה עבור העסק, החל מהגנה על המחשבים, גיבוי המסמכים השונים ושירותי ההגנה על כל מערכות הטכנולוגיה. השירות מגוון, הוא מצריך שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, מתן מענה של תמיכה טכנית מרחוק ובמידת הצורך בתוך הארגון. כמו כן, השירות כולל הטמעה של מדיניות אבטחת מידע, ריענון נהלים מול העובדים ויצירת הרשאות מתאימות בתוך החברה. 

מה בודקים לפני שחותמים? 

כאשר בוחרים חברה המספקת שירותי אבטחת מידע במיקור חוץ מומלץ לבחון כמה נושאים, כאשר העיקריים בהם יהיו ותק החברה, התחומים בהם היא עוסקת, מספר העובדים שלה והניסיון שלה בתחום אבטחת המידע. יש לוודא שהחברה מסוגלת לספק את כל הצרכים של העסק או הארגון, בין אם הוא גדול או קטן. בין היתר, יש לבחון האם החברה מציעה שירות של הטמעת מדיניות אבטחת מידע בארגון, הכולל נהלים קבועים לשימוש במידע ושמירה עליו, בין אם הוא מידע של החברה עצמה ובין אם של הלקוחות. 

מומלץ לבחון האם החברה מספקת שירותים שונים כמו חומת אש, אנטי וירוס, גיבוי בענן ושימוש בתרכיבי תוכנה שונים. יש לבדוק האם החברה מספקת שירותים כגון הרשאות לחתימות, גלישה בטוחה באינטרנט, הדרכת עובדים, שירות מסביב לשעון עבור תקלות מחשוב שונות, מיפוי צרכים, מעקב תדיר אחר דרישות האבטחה שהוטמעו, זיהוי סיכונים שונים והגנה על המחשוב בתוך הארגון ומחוצה לו. כדי לבחון את כל הנושאים הללו ניתן לקבל המלצות, לבחון את הלקוחות עמם עובדת החברה ולהיכנס לתקופת ניסיון עבור שירותי אבטחת המידע הנדרשים.

יתרונות בחירת חברה לאבטחת מידע במיקור חוץ 

כאשר מדובר על עסקים קטנים ובינוניים אין צורך בתפקיד שירות קבוע בחברה אותו יאייש אדם שמומחה באבטחת מידע. תפקיד זה יותר מתאים לארגונים גדולים במיוחד, ולכן עסקים קטנים ובינוניים מסוגים שונים יעשו בדרך כלל שימוש בשירותי אבטחת מידע במיקור חוץ. היתרונות ברורים – מדובר בשירות חיצוני שניתן מסביב לשעות ובעת הצורך, הוא כולל את כל הרכיבים החיוניים לחברה אך במינימום שעות ולכן גם במינימום התקציב הנדרש, וכאשר בוחרים חברה מקצועית ובעלת ניסיון נהנים מרמת אבטחה גבוהה מהן נהנות גם החברות הגדולות. 

לסיכום, שירות אבטחת מידע חייב להיות מנוהל על ידי חברה המנוסה בכך על כל מגוון הצרכים שארגונים ועסקים זקוקים להם היום. שירות עבור חברות, ארגונים ועסקים קטנים ובינוניים ניתן על ידי חברת אינפורמט תוך הטמעת מדיניות אבטחת מידע, הטמעת מערכות הגנה ותמיכה מלאה.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email