ממה מורכב הפיצוי של נפגעי תאונות אופנוע

כל נפגע, בכל תאונת דרכים, זכאי לקבל, או לכל הפחות לדרוש פיצויים. מאמר זה יסביר ממה מורכב הפיצוי של נפגעי תאונות אופנוע.

 

האפשרויות לפיצוי בגין תאונת אופנוע

ישנם מספר סוגי פיצויים שאדם שנפגע בתאונת אופנוע יכול לקבל. העובדה שאותו אדם נפגע בתאונת אופנוע לא מספיקה על מנת לדעת מהו סוג הפיצוי הספציפי המגיע לו.

  • ברוב תאונות האופנוע: מגיש הנפגע תביעה כנגד החברה שביטחה את האופנוע בביטוח חובה. חברה זו ו/או בית המשפט, בודקים האם הנפגע אכן זכאי לפיצויים, וכן את רכיבי הנזק השונים אשר מגיעים לנפגע. לאחר מכן, אם נקבע שהוא אכן זכאי לפיצויים, הוא מקבל אותם ב"פעימה אחת" (כלומר, את כל הפיצוי באותו הזמן).

 

  • כשהנזקים הם חמורים: הליך בירור הזכאות לפיצוי נמשך לעתים זמן רב, וכשמדובר בתאונות שגרמו לנזקים חמורים, פעמים רבות הנפגע אינו יכול לחכות במשך כל הזמן הזה, מה גם שכלל לא מובטח לו שהוא אכן יקבל פיצויים בסופו של דבר. במקרים מעין אלה, ניתנת לנפגע מעין "מקדמה" על חשבון הפיצויים, כדי שבמשך כל הזמן הזה יוכל הנפגע לפנות לטיפולים רפואיים, וכן לממן עצמו שהרי תאונת האופנוע גרמה לו לאובדן הכנסה. אם, בסופו של דבר, נקבע שהוא אכן זכאי לפיצויים, המקדמה מקוזזת מסכום הפיצויים הסופי.

 

  • כשפוליסת הביטוח לא תקפה לגבי הרוכב: על הרוכב להוכיח שתאונת האופנוע נגרמה באשמת נהג אחר. אם הוא אכן מוכיח זאת, הוא יכול לדרוש פיצויים מפוליסת הביטוח של אותו נהג.

 

  • כשהנפגע הוא הולך רגל ולא ניתן לאתר את רוכב האופנוע הפוגע: הנפגע יכול לדרוש פיצויים מהתאגיד "קרנית" – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

 

חשוב להיוועץ בעורך דין לתאונות אופנוע

כדי שנפגע בתאונת אופנוע יקבל את הפיצוי הראוי והמקסימלי ביותר, חשוב שייוועץ בעורך דין לתאונות אופנוע.

לעתים, חברות הביטוח מנסות להימנע מלשלם פיצוי לנפגעים, ומעלות עילות שונות כמו, למשל, שהנפגע הפר את חובותיו כלפי חברת הביטוח, שהנפגע לא איבד את כושר עבודתו, שהתאונה לא עומדת בתנאי פוליסת הביטוח, שהנפגע לא העלה תלונות מסוימות בקשר לפגיעה או שהוא איחר במסירת הודעתו לחברת הביטוח.

נפגע המתמודד לבדו מול חברת הביטוח וטענותיה, עשוי לקבל בהכנעה את אותן הטענות, ולהאמין שאכן, הוא לא זכאי לפיצויים, או שהוא זכאי לפיצויים נמוכים למדי. ואולם, אם הוא יפנה לעורך דין לתאונות אופנוע – יבדוק האחרון אם יש אמת בטענותיה של חברת הביטוח, והדבר עשוי להגדיל באופן משמעותי את הסיכוי לכך שהנפגע, בסופו של דבר, אכן יקבל פיצויים, ולא רק פיצויים כשלעצמם – אלא את הפיצוי הראוי והמקסימלי ביותר.

 

לסיכום, סוג הפיצוי המוענק לנפגעי תאונות אופנוע, משתנה בהתאם לחומרת נזקי התאונה, תוקף פוליסת הביטוח וכן זהות הנפגע (האם הולך רגל) והיכולת לאתר את רוכב האופנוע הפוגע.

בנוסף, כדי שכל נפגע בתאונת אופנוע יקבל את הפיצוי הראוי והמקסימלי ביותר, חשוב שהוא ייוועץ בעורך דין לתאונות אופנוע.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email