השכרת קרוואנים לחופשה חלומית

חופשה בקרוואן יכולה להיות החופשה המושלמת, השילוב של הטבע עם הניידות נותנת אפקט מיוחד במינו. השכרת קרוואן לזוגות אמנם נפוצה מאוד בארצות הברית ובאירופה, אך התחום החל לתפוס תאוצה גם בארץ שלנו בשנים האחרונות,

מומחים מעידים שיש בארץ כמה סוגים של זוגות או משפחות ישראליות אשר יוצאות לנופש בקרוואן, אז מה צריך לדעת לפני החופשה החלומית?

 

ראשית, ביציאה סעו מטר ללא מוזיקה, יהיו קשובים. מומלץ לנהוג במהירות של עד 80 קמ"ש בעת גרירת קרוואן. לפני שיוצאים יש לתכנן מסלול נסיעה המתאים לגרירת קרוואן, חשוב לדעת אם אתם יוצאים לשטח או לחניון מוסדר. במאמר זה תלמדו גם על מבנה ושימוש נכון של הקרוואן ועל פריסה של הזולה בהגיעכם לשטח. אם תקדישו כ-20 דקות לסידור נכון של הקרוואן בהגיעכם לשטח הקמפינג שלכם יהיה חלום!

 

חשוב לזכור

השכרת קרוואנים יכולה להיות דרך מצוינת לחסוך כסף על לינה בזמן נסיעה. עם זאת, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני השכרת קראוונים. ראשית, בדקו שהרכב שלכם מתאים לגרירת קרוואן. תצטרך רישיון וביטוח תקפים, והמכונית שלך צריכה להיות במצב תקין. שנית, ודאו שאתם מכירים את תכונות הקרון ואופן הפעלתם. שלישית, בחרו בחברת השכרה בטוחה ובעלת מוניטין. לבסוף, היו מוכנים לעלויות הנוספות של דלק. על ידי ביצוע העצות הפשוטות הללו, אתם יכולים להבטיח שחווית השכרת הקרוואנים שלכם  תהיה בטוחה ומהנה.

 

הקרוואן

יש לחלק את הקרוואן לשני חלקים עיקריים, החלק התפעולי והחלק החוויתי.

בחלק התפעולי יש את תא האחסון, תקע החשמל אליו מתחברים לקבלת המתח, אם אין חשמל מומלץ להוציא ולחבר שוב. פתח מילוי מיכל המים וחיבור מים קבוע.

מיכל השירותים או בשמה השני "קסטה", תא אחורי ודלת הכניסה. בחלק מהקרוואנים יש תא אחורי ובו מיטת קומותיים, התא יכול לשמש אתכם לאחסון דברים נוספים. משקל החפצים בקרוואן משפיע על יציבותו, לכן יש לאחסן את כל הציוד בצורה בטוחה דברים כבדים יש לשים צמוד לשתי דפנות. חובה לקשור ולאבטח לפני נסיעה שלא ינזק דבר.

 

מרחק הנסיעה

בכל אזור בעולם בו טיולי הקרוואנים נפוצים ישנם הבדלים בנושא מרחק הנסיעה, בין אירופה, אמריקה אוסטרליה, ניו זילנד או ישראל, אז לאחר שהחלטנו על היעד שאליו נסע, דבר ראשון נראה מה בכלל מקובל באותו האזור וננסה להבין עכשיו. למשל באירופה בהרבה מדינות מקובלת השכרת הקרוואנים ללא הגבלת קילומטרים אך ביעדים מסוימים מוצעות שתי אפשרויות, בארצות הברית וקנדה מקובל שהקרוואנים מוצאים ללא מיילים בכלל וכל אחד בוחר לעצמו את המרחק שמתאים לו באמצעות חבילות מיילים או קילומטרים. באוסטרליה וניו זילנד לרוב אין הגבלת מרחק נסיעה בכלל ככה שאין לנו התלבטות.

 

איך מודדים?

השכרת הקרוואן יכולה להיות השכרה ממושכת או השכרת קרוואן ללילה, בכל אופן הדבר הראשון שנעשה זה נעריך את המרחק הכולל שאותו נעבור בטיול המתוכנן שלנו, רצוי לעשות הערכה באמצעות google maps ולהוסיף 20-25 % יותר ממה שמראה התכנון הגס. חשוב לוודא שהמרחק המתכונן מתאים למשך הטיול. ההמלצה המקובלת היא לטייל בקצב של כ-100 מייל ביום שהם בערך 150/160 ק"מ.

 

הכנה עצמית

חשוב מאוד להתאים את מרחק הנסיעה המתוכנן למשתתפים שנוסעים איתנו בטיול. ובמיוחד להתייחס למחנה המשותף הנמוך ביותר, כלומר ילדים או ילדים אימפרקטיביים, סבא וסבתא או איזה בן משפחה שרגיש ומקיא בנסיעות וכך הלאה. מעבר לעלות הכספית של מרחק הנסיעה יש גם חשיבות גבוהה מאוד להשפעה של עומס הנסיעות על כל בני המשפחה. אז רשמו לפניכם את הכלל השני, לבדוק התאמה ויכולת של המשתתפים איתנו בטיול לנסוע את המרחק המתוכנן.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email